Yeni adresimiz
Ana Sayfa Güncel, Siyaset 27 Şubat 2022 645 Görüntüleme

CHP’li SATALOĞLU’ndan “Çubuklu – İstinye vapur hattında yolsuzluk iddiası” üzerine yanıtı

reklam

Bazı haber mecralarında “Arabalı vapurda tonaj vurgunu! Çubuklu – İstinye vapur hattında yolsuzluk iddiası.” Şeklinde çıkan haberler üzerine CHP İBB ve Beykoz Meclis Üyesi Cemal Sataloğlu Beykoz kamuoyuna duyurmak üzere gazetemize yapmış olduğu yazılı açıklamasını aynen yayınlıyoruz.  

“İlgili kararlar bu yükün üstünü taşıyamazsın ya da bunlar gemiye binemez demiyor. Karayollarından geçip gemiye kadar ulaşan bu araçları gemiye sokmamak gibi bir yaptırımı yapacak hukuki bir altlıkta yok. 

Ayrıca, bu hat şehir hatları AŞ ye ait. Geliri de gideri de şirket tarafından karşılanıyor. İBB ihalesi içinde bir hat değil. Özel işletilen bir hattır. 2017’den beri de bu hattı kamyonlar kullanıyor. Bizim döneme özel birşey de değil.

Bir ilave de bu araçlar gemiyi kullandıklarında daha az karbon salınıyor kara yoluna göre. Aynı zamanda çevreyi de olumlu etkileyen bir iş yapıyoruz. 

25.05.2017 tarihli UKOME kararı uyarınca azami yükü 3,5 kg’ı geçmeyen yük taşıtlarının İstinye- Çubuklu Arabalı Vapurunu kullanabileceği düzenlenmişse de, bu ağırlığı geçen yük taşıtlarının İstanbul şehir içi trafiğinde seyrinin kısıtlanmasına ilişkin düzenlemelerdeki boşluklar sebebiyle, belirtilen ağırlığı aşan taşıtlar da iskeleye ulaşabilmektedirler. Söz konusu araçların şehir içinde seyrinin düzenlenmesi amacıyla 03.06.2021 tarihli, 2021/4-5 sayılı UKOME kararı ile ağır tonajlı araçların Avrupa-Asya geçişlerinin Kuzey Marmara Otoyolu üzerinden yapılması ile ilgili kararlar alınmıştır. Bu kapsamda belirli ağırlıktaki yük taşıtlarının şehir içine girebilecekleri şartlar da belirlenmiştir (Güzergah izin belgesi olması, saat kısıtlaması vb).   

Ancak köprü geçiş ücretlerinin yüksek olması sebebiyle, bu yük taşıtlarından İstinye Çubuklu Arabalı Vapuru’na gelişler halen olmaktadır. İstinye-Çubuklu lokasyonunda gişelere girişler trafik akışının yoğun olduğu caddeden başladığı için, tüm kısıtlamalara rağmen iskele alanına kadar gelip gişe sırasına giren bu taşıtların sıradan çıkarılması hem arabalı vapuru kullanan diğer araçların girişini engelleyerek  diğer vatandaşlara hizmetin aksamasına hem de trafik karmaşasına sebep olmaktadır. Kamu yararı kapsamında trafiğin oluşmasını engellemek ve vatandaşa hizmetin aksamaması için bu araçların feribota binişlerine imkan verilmesi mecburiyeti oluşmuştur.

24.12.2021 tarih ve 2021/12-1 sayılı UKOME Kararı ile yolcu taşımacılığı, yolcu taşıtları ve yük taşıtlarının ücretleri belirlenmiştir. Bu kapsamda yük taşıtları “azami yüklü ağırlığı 3.5 kilogramı geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş N1 kategorisindeki motorlu taşıtların ücreti 44,00 TL” olarak belirlenmiştir.

3.5 kg’yi aşan taşıtların ücreti Şirketimiz tarafından yapılan değerlendirmeler neticesinde daha yüksek bir bedelle belirlenmiş olup, aynı özelliklere sahip tüm yük taşıtlarına aynı ücret uygulanmaktadır. 3.5 kg geçen taşıtların ücretleri gişe ücretlerine“Kamyonet-2” 75,00 TL, “Kamyonet-3” 150,00 TL olarak yansıtılmaktadır.”

 

reklam

Yorumlar

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Özgün Haber Reklam Alanı
Özgün Haber Reklam Alanı
Tema Tasarım | AnatoliaWeb