Yeni adresimiz
Ana Sayfa Eğitim, Güncel, Yerel Haber 19 Nisan 2025 56 Görüntüleme

Balıkçılık Okulu Öğrencilerinden Muhteşem Proje Tanıtımı

reklam

Barbaros Hayrettin Paşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi gönüllü olarak katılan öğrencilerin “6-12 metre boyundaki yeşil ruhsatlı küçük balıkçı teknelerinin de çevre koruma tedbirlerine uygun olarak “Oil Spill Kit” bulundurması gerektiğini düşünüyor ve bu projeyi hayata geçiriyoruz.” Dedikleri projelerini basına tanıttılar.

Okul Müdürü Habip Küçükseymen, Müdür Yardımcısı Sevil Cebecioğlu, Mentor Eğitimci Kaptan Musut Çört ile öğrencilerin katılım sağladığı toplantıda proje tanıtımı basın açıklamasının okunması ile detaylı bir şekilde tanıtılmış oldu.

  Basın Açıklaması Metni:

MARPOL Sözleşmesi, 1973 yılında deniz kirliliğini önlemek amacıyla oluşturulmuş uluslararası bir düzenlemedir. Bu sözleşme kapsamında, gemilerin ve teknelerin çevreyi koruma yükümlülükleri belirlenmiştir.

MARPOL Ek I’e göre, balıkçı tekneleri yakıt ve yağ sızıntılarına karşı önlem almalı ve denize petrol dökülmesini engellemelidir. Bu kapsamda, olası sızıntıların hızlı temizlenmesi için teknelerde

  1. Absorban Malzemeler

  2. Mekanik ve Fiziksel Temizlik Ekipmanları

  3. Kimyasal Dispersanlar

  4. Koruyucu Ekipmanlar

  5. Atık Toplama ve Depolama Malzemelerinden oluşan

“Oil Spill Kit” bulundurulması önerilmektedir. MARPOL Ek V ise plastik ve sentetik atıkların denize bırakılmasını yasaklamakta, teknelerin bu atıkları uygun şekilde depolayıp karaya çıkarmasını zorunlu kılmaktadır. MARPOL Ek VI ise hava kirliliğini önlemek için belirli emisyon standartlarına uyulmasını gerektirmektedir. Ama Türkiye’de gemilerde bu uygulama uygulanırken 385 barınlataki 18 bin balıkçı teknesinin doğaya verdiği zarar göz ardı ediliyor bizde, bu çerçevede, 6-12 metre boyundaki yeşil ruhsatlı küçük balıkçı teknelerinin de çevre koruma tedbirlerine uygun olarak “Oil Spill Kit” bulundurması gerektiğini düşünüyor ve bu projeyi hayata geçiriyoruz. MARPOL kurallarına uyulmaması halinde ciddi yaptırımlar söz konusudur. Örneğin, ABD’de bu kurallara uymamanın cezası 40.000 dolara, Avrupa’da ise milyon Euro’lara ulaşabilmektedir.

Ve bizde Türkiye’de deniz kirliliğini önleme alanında sizlerle beraber çalışmak bu projeyi ulusal konuma taşımak ve Türkiyeyi denizcilik sektöründe daha öncü bir ülke yapmayı hedefliyoruz

“Teknenden Sızan, Denizi Zehirliyor”

Balıkçı teknesi sabah umutla açılır denize… ama ardından mazot, yağ ve temizlik kimyasalları bırakır. Her damla, suyun altında görünmeyen bir felaket yaratır.

Sızdıran motorlar, kontrolsüzce dökülen sintine suları, denize boşaltılan deterjanlı atıklar… Sen balık tutarken, deniz yavaş yavaş yaşamını kaybeder.

O kirli suda artık balık büyümez. Ağlara vuran sadece çöp olur. Ve bir gün senin teknen de boş döner limana. Çünkü doğaya atılan her ihmal, sahibine döner.

Unutma: Denizi kirleten, sadece fabrika değil… bir tekne de bin canlıyı öldürebilir.

Denizlerimizde bizlerin olduğu kadar diğer canlılarında korunmaya ve yaşamaya hakkı vardır.

Deniz Kirliliği: Balıkçılık ve Bireysel Atıkların Etkisi

Denizler, sadece doğanın değil, aynı zamanda milyonlarca insanın geçim kaynağıdır. Özellikle balıkçılar için deniz, hem yaşam alanı hem de ekmek teknesidir. Fakat ne yazık ki, bugün deniz kirliliğinin büyük bir bölümü tam da bu alanla bağlantılı olan insan faaliyetlerinden kaynaklanmaktadır.

Öncelikle bizi ağırladığınız için içtenlikle teşekkürlerimizi sunarız. Size projemizi arkadaşlarımız ile birlikte tanıtmak istiyoruz. Öncelikle sizlere MARPOL Protokolünü tanıtmak istiyorum. Gemilerden Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesine Dair Uluslararası Sözleşme (MARPOL), gemilerin operasyonel veya kazara sebeplerle deniz çevresinin kirlenmesinin önlenmesini kapsayan temel uluslararası sözleşmedir. Sözleşme, gemilerden kaynaklanan kirliliğin önlenmesi ve en aza indirilmesini amaçlayan düzenlemeleri içerir. Bizim Projemiz MARPOL’un EK I VE EK II’ye dayanarak denizlerimizi koruma amacıyla bu Oil Spill kitleri tasarlamış ve üretmiş bulunuyoruz.   Dünya üzerinde yaklaşık 4.6 Milyon balıkçı teknesi faaliyet göstermektedir. Bu teknelerin MARPOL Protokol’ünü uygulaması zorunludur. Balıkçı teknelerinde ve yatlarda pervaneden çeşitli yağ sızıntıları olabiliyor. Bizim projemiz ise bunu engellemek amacıyla yapıldı.

  1. Uluslararası Standartlar ve Yasal Düzenlemeler

  • Uluslararası Balıkçılık Sözleşmeleri: Birçok ülke, deniz kaynaklarını sürdürülebilir şekilde kullanmak için Birleşmiş Milletler’in denizcilik ajansı olan IMO (Uluslararası Denizcilik Örgütü) ve FAO Food and Agriculture Organization (Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü) gibi uluslararası kuruluşlarla işbirliği yapar. Balıkçı barınaklarının inşa edilmesi ve yönetilmesi genellikle bu standartlara ve yönergelere uygun olur. Uluslararası Balıkçılık Yönetimi: Bazı denizler ve okyanuslar, uluslararası balıkçılık yönetim komiteleri tarafından yönetilir. Örneğin, Atlantik Okyanusu’nda yer alan barınaklar, uluslararası balıkçılık yönetim kuralları ve kota sistemlerine tabidir. Bu kurallar, barınakların işletilmesinde ve balıkçılıkla ilgili faaliyetlerin düzenlenmesinde etkili olabilir.

Avrupada Denize Kıyısı Olan Ülkelerin Balıkçı Barınaklarının Marinaların Deniz Kirliliğine Olan Bakış Açıları

Genel Durum ve Avrupa Birliği Yönergeleri

Avrupa Birliği (AB), deniz kirliliği ve deniz ekosistemlerinin korunmasına büyük önem verir. AB’nin Deniz Ortamının Korunması Çerçeve Direktifi (MSFD) gibi çeşitli çevre düzenlemeleri, balıkçı barınaklarının ve marinaların çevresel etkilerinin denetlenmesine yönelik hükümler getirir. Bu direktifler, deniz ekosistemlerinin bozulmasını engellemek ve deniz kirliliğini minimize etmek amacıyla ülkeleri belirli hedeflere yönlendirir.

Barınakları ve Marinalarda Deniz Kirliliğine Karşı Alınan Önlemler

Avrupa’daki denize kıyısı olan ülkeler, balıkçı barınakları ve marinalarda deniz kirliliği ile mücadelede çeşitli yaklaşımlar sergilemektedir:

Atık Yönetimi ve Deniz Kirliliği Atık Toplama ve İşleme: Balıkçı barınakları ve marinalar, denize bırakılan atıkları engellemek için düzenli olarak atık toplama hizmetleri sunar. Özellikle, teknelerden çıkan yağlar, çöpler, plastikler ve balıkçılıkla ilgili atıklar sıkça hedef alınan kirlilik türleridir. Marinalar, bu atıkları toplamak için uygun altyapılar kurar. Atık Su ve Yağ Toplama: Avrupa’daki bazı marinalarda, teknelerden gelen atık suyun ve yağların denize karışmasını engellemek için özel sistemler bulunur. Bu sistemler, teknelerden atık suyun, atık yağların ve diğer kirletici maddelerin toplanıp işlenmesini sağlar.

Bertaraf ve geri dönüşüm…

reklam

Yorumlar

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Özgün Haber Reklam Alanı
Özgün Haber Reklam Alanı
Tema Tasarım | AnatoliaWeb