CHP İBB ve Beykoz Belediyesi Meclis Üyesi Cemal Sataloğlu, 1 Kasım Pazartesi günü gerçekleşen Beykoz Belediyesi Meclisinde, meclis soru önergeleri sundu.
Meclis Üyesi Sataloğlu’nun kamuoyuna duyurmak üzere gazetemize göndermiş olduğu iki soru önergesini aynen yayınlıyoruz.
BEYKOZ BELEDİYESİ MECLİS BAŞKANLIĞI’NA
17.05.2021 tarihli meclis birinci birleşiminde “Buz Beykoz spor Kulübü” hakkında sormuş olduğum sözlü soru önergeme istinaden, idare 15.06.2021 tarihinde vermiş olduğu cevabı yazısında bahsi geçen kulübe ayni ve nakdi bir kaynak aktarımının söz konusu olmadığını belirtmiştir.
Fakat Belediye başkanımız Ekim ayı bütçe görüşmelerinde tutanaklarda da görüleceği üzere “Ben futbolu çok seviyorum, birçok futbol kulübümüzde var Beykoz’da. Onlara desteğimiz de sonsuz, tesis anlamında, malzeme anlamında. Hatta zaman zaman nakdi anlamda desteğimiz sonsuz. Onu kulüplerimiz alıp götürecek, diğer branşlarda da belediye. Şuan liglerde mücadele eden kardeşlerimiz var. İşte hentbol, buz hokeyi, karate, tekvando, voleybol, kadınlar, kızlarımız, şimdi ikinci ligden başlıyorlar. ” kürsüden ifade etmiştir.
İlgili müdürlüğün önerge cevabında ayni ve nakdi yardımın söz konusu olmadığını belirtmiş olmasına karşın, sayın başkan konuşmasında, idare olarak desteklediklerini belirterek buz hokeyi takımına sahip çıkmıştır.
17 Mayıs 2021 tarihli 1.birleşiminde sormuş olduğum soruyu yineliyorum,
- Buz Beykoz takımının hangi harcamaları Beykoz Belediyesi tarafından karşılanmıştır? Beykoz Belediyesinin bu takıma aktardığı tutar nedir?
- Spor kulüplerine yapılan destekler ayni ve nakdi kaynak aktarımının dışında, bireysel sporcu sponsorluğu, spor takımlarının sponsorluğu veya spor organizasyonları sponsorluğu biçiminde de olabilmektedir. Aynı zamanda Beykoz Belediyesi’ne ait logoyu da kullanan kulübe veya söz konusu müsabakaların yapıldığı lige idarenin sponsor olduğu bir alan var mıdır?
- Sponsorluk olarak ödediği ücret ne kadardır?
5393 sayılı belediye kanununun 26.maddesininde izah edildiği üzere yukarıda belirttiğim sorularımın belediye başkanlığı makamınca yazılı olarak cevaplandırılması için gereğini arz ederim.
01.11.2021
BEYKOZ BELEDİYESİ MECLİS BAŞKANLIĞI’NA
5393 sayılı Belediye Kanunu, belediyelere çevrenin korunmasına yönelik bazı görevler yüklemiştir. Bu kapsamda ambalaj atıklarının toplanması, ayrıştırılması, geri kazanımı, ortadan kaldırılması ve depolanması ile ilgili bütün hizmetleri yapmak belediyelerin temel görevlerinden biri ve imtiyaz hakkıdır.
Belediyeler, Kanun’la verilen bu görevi kendileri gerçekleştirebileceği gibi sözleşme imzaladıkları çevre lisanslı veya geçici faaliyet belgeli toplama ve ayırma tesisleri aracılığıyla da yerine getirebilmektedir. Bu durumda sözleşme imzalanan tesisler katı atıkların toplanmasını ve ayrıştırılmasını sağlarken geri kazanım yolu ile gelir elde etmiş olmaktadırlar.
Aynı zamanda gelir getirici bir faaliyet olan ambalaj atığı satış işinin Sayıştay raporlarında da izah edildiği üzere 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümleri çerçevesinde ihale yoluyla yapılması gerekmektedir.
Sorumluluk alanındaki ambalaj atıklarının toplanması, taşınması, ayrıştırılması ve depolanması hizmetlerini içeren imtiyaz; ilgili bütün hizmetler sonuçları itibariyle yerel idareler için gelir getirici faaliyetlerdir.
- idare 2021 yılında ambalaj atıklarının satışı için ihale yapmış mıdır?
- Bu ihalenin tarihi ve tutarı nedir?
- 2021 yılında kaç ton karışık ambalaj atığı satışı yapılmıştır?
- Karışık ambalaj atığı satışının kilogram bazında birim fiyatı ne kadar belirlenmiştir?
- 2020 yılında piyasa şartlarında kilogramı, ortalama en az 45 kuruştan 7000 ton karışık ambalaj atığının satış fiyatı 3 milyon 150 bin lira olarak hesaplanması gerekirken ,idare aynı içeriğe sahip , kilogramı 26 kuruştan 7000 ton karışık ambalaj atığının satış fiyatını 1 milyon 820 bin lira olarak belirlemiş midir?
- Kilogram başına belirlenen fiyat, piyasa ortalamasından yaklaşık %50 ile %70 arasında neden düşük belirlenmiştir?
- Kilogram fiyatları idarenin 3 Ekim 2019 tarihinde yapmış olduğu satışın dahi altında neden kalmıştır?
- İdarenin ambalaj atığı satışından 2019,2020 ve 2021 yılları arasında elde ettiği gelir nedir?
- Rüzgarlıbahçe mahallesinde bulunan gerek ilçe sınırları dahilinde ambalaj atıklarının toplanıp depolandığı, gerekse ilçe sınırlarında kağıt toplayıcılarının toplayıp bir bedel karşılığında bu depo işleticilerine satmış olduğu ambalaj atıklarının depolandığı alanı işleten gerçek veya tüzel kişi kimdir? Gelir getirici olan bu faaliyet hangi şartlarla ve hangi kanuni dayanak ile devredilmiştir?
5393 sayılı belediye kanununun 26.maddesinde izah edildiği üzere yukarıda belirttiğim sorularımın belediye başkanlığı makamınca yazılı olarak cevaplandırılması için gereğini arz ederim.
Cemal Sataloğlu’ndan Beytaş açıklamaları
CHP İBB ve Beykoz Belediye Meclis Üyesi Cemal Sataloğlu’nun, kamuoyuna duyurmak üzere gazetemize yollamış olduğu, Beykoz Belediyesi Kasım ayının 2. Oturumunda vermiş olduğu sözlü önergesini aynen yayınlıyoruz.
BEYKOZ BELEDİYESİ MECLİS BAŞKANLIĞI’NA
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 70. Maddesi mali idarelere “kendisine verilen görev ve hizmet alanlarında, ilgili mevzuatta belirtilen usule göre şirket kurabilir” imkânı tanımaktadır.
Belediye şirketleri kimi yerel hizmetlerinin yürütülmesi amacıyla belediyeler tarafından kurulan bağımsız bütçeli özel hukuk tüzel kişileridir.
Belediye şirketlerinin BELEDİYE İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİNİN yani kısaca BİT’lerin kurulma gerekçeleri ise;
-Temel ihtiyaç maddelerini piyasa şartlarından daha uygun fiyatlarda son tüketiciye ulaşmasını sağlamak yani halkın bütçesine olumlu yönde katkı sağlamak,
-Bürokrasinin katı kurallarının ve ağır karar alan mekanizmasının dışına çıkılarak yerel ihtiyaçların karşılanmasında çözüme odaklanma isteği,
-Belediyeye yeni gelir kaynakları yaratma isteğidir.
Belediye şirketleri, belediye tüzel kişiliğin mali tablolarında belediyenin bir varlığı olarak gözükmekte, belediyenin kuruluşuna katıldığı şirket ortaklık payı da belediye giderleri arasında düzenlenmekte ve her türlü girişim, iştirak ve faaliyetler karşılığı sağlanacak gelirler belediye gelirleri arasında yer almaktadır.
Bu şirketler belediye yönetiminin politikaları doğrultusunda yönetilmektedir.
- İdare faaliyet raporları kitapçıklarında Beytaş A.Ş.’nin gelirlerini, satılan malın maliyetini, giderlerini ve nihayetinde dönem karı veya zararını gösteren gelir tablosunu neden yayınlamamaktadır. Bilançoya ait dipnotları neden yayınlamamaktadır?
- 2019 yılı mali bilançosunda görülen ödenmemiş sermaye tutarı 7 milyon 197 bin liranın 2020 yılında ödenerek ödenmiş sermayesi 33 milyon 600 bin liraya çıkan Beytaş A.Ş.’nin 2019 yılında vadesi geçmiş veya ertelenmiş borç yokken, 2020 yılında ise vadesi geçmiş ve ertelenmiş borç miktarı 8 milyon 696 bin liraya çıkmıştır.2020 döneminde kalan sermaye ödemesi yapılarak şirkete nakit girdisi olduğu halde, Beytaş A.Ş.’nin vergi ve SSK ödemeleri neden yapılmamıştır? Yapılan sermaye ödemeleri nerelerde harcanmıştır? İdarenin katlandığı faiz yükü nedir?
- Şirketin, 2021 yılı itibariyle SSK’ya 19 milyon 600 bin lira, vergi dairesine 5 milyon 600 bin lira olarak toplam 25 milyon 200 bin lira güncel vergi ve SSK borcu var mıdır? Beytaş A.Ş.’nin 2021 yılı Ekim ayı itibariyle vergi ve SSK borcunun anapara ve faiz toplam ne kadardır?
- Beytaş AŞ’nin piyasaya güncel borcu ne kadardır?
- Beytaş A.Ş.’nin 2020 yılı bilançosunda 2019 yıl bilançosuna göre artış gösteren özel maliyet bedeli yani iktisadi bir işletme tarafından kullanılmak amacıyla gayrimenkullere ve o gayrimenkulün iktisadi kıymetini devamlı olarak artıran harcamaların toplamı 12 milyon 390 bin lira artış göstermiştir.
12 milyon 390 bin lira hangi harcamalar için yapılmıştır?
Bu alımlar nasıl yapılmıştır?
2021 yılında özel maliyet bedeli olarak harcanan tutar nedir?
5393 sayılı belediye kanununun 26.maddesininde izah edildiği üzere yukarıda belirttiğim sorularımın belediye başkanlığı makamınca yazılı olarak cevaplandırılması için gereğini arz ederim.